söndag 24 juli 2011

Tommy har döpt min dator till Maria Jansson.. ;)

Tänk att jag kommer att heta Jansson om ett tag. En månad, ett halvår, när kommer det ske? När kommer det stå Maria Jansson i mitt pass och körkort? Ja, jag vet inte. Det verkar ju vara något utav det svåraste att komma till skott med iallafall. Men det är ju ett gott tecken att han döpt min dator till Maria Jansson. :)

Idag har vi haft fikabesök av syster Mari med halva familjen, trevligt trevligt. De hade med sig en säng till Astrea, Amandas gamla, och den var jättefin! Vit. Oskuldens färg. Passar ju Astrea ;) oskulden själv liksom. Haha! Hon skulle ha haft en svart säng om man ska gå efter den teorin. ;))
Och en massa hästböcker till Medea, tills hon blir lite äldre, det är typ ungdomsböcker. Men jag läste ett kapitel ur en idag, och hon gillade det. Fast jag tror och jag sa det till henne, att vi nog ska vänta några år ändå, eftersom handlingen kan vara svår att förstå för en fyraåring. Och hon höll med. Kors i taket! :)

På eftermiddagen kom Ullis o Stefan på spontanbesök, de hade vägen förbi på väg hem från Tällberg. Också mycket trevligt! Medea som pratat så mycket om just Ullis.. :)

Nu sover di små i sina sängar, Astrea fortfarande i Medea gamla säng eftersom Mari o Robert de klantskallarna ;) glömt ribbotten hemma. Tommy håller på att fixa film till i kväll, och till filmen ska vi mumsa i oss räkguckemackor. Hur gott som helst!

2 kommentarer:

  1. Ja, när ska vi gifta "oss" egentligen???

    SvaraRadera
  2. Hahaha! :D Kära kosin, "vi" får vara glada om "vi" blir gifta överhuvudtaget!
    ;)

    SvaraRadera