fredag 22 juli 2011

Godmorgon sweetheart

I morse vaknade lilla Astrea kl 4:50, och satt så glad i sin säng och deklarerade vad hon ville ha till frukost. Men jag lyckades övertala henne att följa med mig in till oss och ligga och mysa lite i sängen först. (Med stora förhoppningar om att hon kanske skulle somna om...) Haha, hon är så go den ungen! <3 Så ligger hon så snällt bredvid mig och blundar, plötsligt kan hon inte hålla sig längre utan rabblar upp precis vad som ska hända när hon går upp.

"Först sova. Sen gå upp. Sen ny blöja. Sen frukost, flingor och mjölk och macka och dricka." Helnöjd med sina morgonplaner är hon! Så vänder hon sitt ansikte mot mig och skrattar sedan säger hon: "Och vad säger du då Mamma?"

Ja, kan man göra annat än att skratta med henne? Även fast jag hade bestämt mig för att låtsas sova, eller iallafall verka väldigt nertonad i hopp om att det skulle smitta av sig på min morgonpigga yngsta dotter.

Halv sex ringde mitt alarm och en halvdöd mamma gick upp med sin sprudlande pigga flicka

Kan ju säga att jag fortfarande känner mig halvdöd av trötthet, får nog tvinga mig i en kopp kaffe så jag vaknar till. Kaffedrickandet är ju inte vad det var innan jag blev gravid. Precis som alla mina andra graviditeter - detta är ju min fjärde - har jag inte kunnat dricka kaffe. Smakar pyton helt enkelt. :) Nu är jag ju över halvvägs långt gången, v 21+2, alltså inne i v 22. Och igår kväll ringde min barnmorska och var orolig för mig, jag hade visst missat att jag skulle dit igår kl 16:30... Hon frågade hur jag mådde (hon är verkligen omtänksam och go min bm) och förmanade mig att ta det lugnare när jag berättade om mina sammandragningar. Men det är ju inte så lätt att ta det lugnare än vad jag gör, speciellt inte med två små yrväder hemma! :) Jag tar det så soft som jag kan.

I går kväll firade jag och min bästa Kosin Johannadagen med fantastisk glassbuffé och tjejfilm hemma hos henne. Härligt, mysigt, skönt och en alldeles perfekt kväll var det! "Lilla My" blev alldeles vild av all glass, hon slog trippelvolter inuti min mage. :) Det är så mysigt nu när jag känner av det lilla livet som växer där inne, starkare och starkare för var dag blir hon..

I dag är det äntligen fredag och sista arbetsdagen på två veckor, underbart!! Himlen är svart och det regnar och åskar, men vad gör det en fredag som denna?

Puss & Kram!

1 kommentar: