lördag 30 juli 2011

Regn regn regn!

Första dagen i Astrid Lindgrens Värld, eller Pippiland som ungarna kallar det suger.
Kan inte nog beskriva min besvikelse med ord, känns totalt bortkastat - allt pga regnet. Det hällregnade i princip från att vi närmade oss Vimmerby tills vi återvände till vår lilla stuga på kvällen. De ca 2,5 timmarna i Pippiland gjorde oss dyblöta. Värst var det för stackars Astrea som var genomblöt inpå bara kroppen. Tröjan under jackan gick att vrida ur. :((
Det vi hade planerat idag var Emil i Lönneberga, mer skulle vi egentligen inte hinna. Men det regnade så mycket att karaktärerna som var med och uppträdde i regnrockar och paraplyer tvingades avbryta.

Jag är helt värdelös på att packa. Glömde ordentliga regnkläder, förutom Medea som hade en regntät jacka som inte släppte igenom en droppe vilket var helt otroligt som det regnade idag. Hur kunde jag glömma regnkläder? Och gummistövlar?? :( Astreas jacka är fortfarande våt, luften är urusel i vår lilla stuga pga alla blöta kläder som hänger på tork överallt, och inte kommer vara ett dugg torrare i morgon. Känns som att befinna sig i ett torkskåp. Inte alls bra.

Sen är de sanitära lokalerna äckliga och jag får kväljningar så fort jag måste gå in där. Borsta tänderna där inne var verkligen inte trevligt, bacillskräcken var påtaglig. Man vill inte ta i nåt. Till o med Medea tyckte det var otäckt där inne. T sa att det inte är så hemskt inne hos herrarna, jag som hade skräckfantasier om hur det var där inne efter att ha upplevt damernas. (Som ju faktiskt brukar vara fräschare?)

Det är helt sjukt, men jag är sån att det jag äcklas över kan jag inte låta bli att plåga mig själv med genom att föreställa mig hur det skulle vara i situationer där jag fick utstå det äckliga. Jag vet, sjukt.

Nåväl, min förhoppning är att i morgon ska Astreas jacka vara torr, och vi ska slippa bli våta och kalla och vi ska ha en trevlig heldag i Pippiland. Vädersidorna säger tyvärr annat på internet.
Men de har ju haft fel förr.

Jag brukar vara en positiv och opptimistisk typ, men idag är det svårt att vinkla ens slutet av detta inlägg till nåt trovärdigt positivt. Nu ska jag sova och det ska iallafall bli skönt för en tröttmössa som jag.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar