torsdag 28 juli 2011

Stora damen

I går hände det som jag nog egentligen hade velat vänta med ett par år. Fast, lovat är ju lovat.
Medea har länge pratat om att hon vill ha hål i öronen. Vi har berättat att det faktiskt gör lite ont att ta hålen, och det har hållit henne ganska så nöjd. Men i förrgår kom det på tal igen. Och vi har kommit överens om att den dagen hon vill och vågar så ska hon få det. I går kom den dagen. Hon var fast beslutsam och vi åkte in till Fagersta och Guldsmeden.

Meddis verkade inte nervös överhuvudtaget, utan valde vilka örhängen hon ville ha och satte sig tillrätta i min famn. Det gick så snabbt, de tog ju båda hålen samtidigt som tur var. Och visst blev hon ledsen, men så fort hon fick se de söta rosa örhängena i spegeln så gick det över. :) Så duktig var hon! Och nu hade hon hål i öronen, och plötsligt hade hon växt ännu lite till....

Jag blev lite förvånad ska jag erkänna att hon verkligen vågade. Jag trodde nog att hon skulle ångra sig i sista sekunden, men neejdå, hon ville det verkligen!

På eftermiddagen åkte vi till Hällby för att fira farfar på hans födelsedag. Supergod tacopaj och tårta fick vi och huxflux hade det gått tre timmar och klockan blivit sju. Dags att åka hem och förhoppningsvis skulle ungarna somna i bilen på väg hem. Det gjorde de inte, utan det blev en sen kväll för dem.

I dag blir det förhoppningsvis lite bad en skön dag ute. Och nedräkningen till vår lilla korta minisemester i pippiland har börjat. På lördag åker vi, och det ska bli så roligt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar