torsdag 25 december 2008

Medea sover, Tommy badar, Älsa ute på gården och jagar kaniner - påhittade eller verkliga, det kan man inte så noga veta med Älsa. Men lugnet ligger som mjukt balsam i huset Jag har en timme på mig att göra exakt vad jag vill! Egentligen borde jag vilja sova. Medea vaknade vid 23-tiden igår och somande igen någon gång efter två. Och är hon vaken sover ingen. Sedan vaknade hon vid sex och skulle upp.
Hon håller på att gå igenom julafton i huvudet, och då kan man väl inte sova heller! Vi gick upp strax före åtta och åt julfrukost jag och Medea.

Min frukost: Medea polarbrödsmacka (eftersom hon promt skulle ha min grova goda) med julskinka, ett glas juice och en stor mugg zoegas julkaffe. Plus lite extra julskinka vid sidan om.
Medeas frukost: Leverpastejen som var på min grova goda macka, två halva pepparkakor och ett glas eller två med juice. Plus säkert två skivor julskinka. Till sist hade även nästan hela smörgåsen gått åt!
Tigers frukost: Leverpastej, som Medea så glatt delade med sig utav.
Hihi, jag var i köket och hämtade kaffe, och kom in i vardagsrummet lagom för att se hur hon höll fram smörkniven med en stor klick leverpastej framför en tacksam katt. "Mamma smaka?" frågade hon när hon fick syn på mig och räckte fram kniven.

Idag ska vi åka till Hällby och äta kalkon hos svärföräldrarna.

Ha det så gott sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar