tisdag 30 december 2008

Att vakna i en vicks blå-värld... ;-)

Tyckte det var lite kallt i morse när jag gick upp. Men det gick över när jag klädde på mig alla kläderna jag hittade vid fotändan vid min säng, så jag tänkte inte så mycket mer på det. Meddis hade sovit med oss hela natten typ, så då är det ju inte konstigt om man känner sig extra frusen när man smidig som en dräktig elefant häver sig upp ur sängen, efter att ha legat så varmt och mysigt nära en annan hela natten.
Vi gick som sagt upp, och åt frukost framför nyhetsmorgon Meddis och jag. Sen ser jag något vitt och stort komma ut från mörkret i hallen, sätter nästan mackan i halsen! Inte för att jag tror jag ser ett spöke, utan jag förstår att det är Casper under täcket! Han brukar aldrig vakna före klockan 10 när han får sova, och nu var klockan bara halv åtta! Han höll på att frysa ihjäl där uppe hos sig sa han, han hade bara 16 grader varmt. Då gick jag och tittade på termometern här nere - 17 grader!!! Tog med mig Meddis in till hennes rum, bara 15 grader!! Letade fram hennes mokasiner och drog en fleecetröja över hennes plyschoverall, shit vad kallt det var!

Nu har vi justerat lite i värmesystemet, så nu börjar det bli skönt på golven här hemma igen!

I dag har vi varit i Eskilstuna och lämnat in vår ena tv som några klantskallar tappade i golvet i går.... =) Som tur är så har vi extra försäkring på den, så kan de inte reparera den så får vi ut kvitto på att hämta ut en ny! Hur bra som helst! Synd bara på tv-bänken.....

Usch nu har de börjat provskjuta raketer häromkring... Tur att vår hund inte bryr sig ett dugg! Synd om alla som är rädda =( ...

Hare gott!

3 kommentarer:

  1. Nåja, det var lite kylslaget kanske. Men att ta i som du nyss gjort är väl ändå en överdrift. Det hela hänger på hur mycket underhudsfett man har och om man säger så här, jag frös iaf inte. ;o)

    SvaraRadera
  2. Tur att ni kan värma varandra. :o)
    Var ni i Etuna utan att hälsa på? Skäms.

    Gott nytt år!!!
    Önskar Torshällaligan.

    SvaraRadera