torsdag 25 december 2008

79 dagar.... nedräkningen har börjat! :-)

Eller så kan man säga att vi gjort 201 dagar! Tycker nyss det var uppe i 100......
Denna graviditet rusar framåt med orkanstyrka jämnfört med förra, antagligen för att man inte har tid att grubbla och "gå in i" graviditeten på samma sätt den här gången. Det är både bra och dåligt tycker jag. Bra, för att tiden går snabbt, och ju mindre man grubblar och funderar över den lilla i magen desto mindre oro är det över alltihopa. Man tar det som det kommer. Det jag kan känna oro över när jag väl funderar lite är förlossningen. Inte smärtan, den vet jag ju kommer, utan mer att barnet på något sätt ska komma till skada. Det är så mycket som kan hända! Mest orolig är jag att barnet ska råka ut för syrebrist och bli allvarligt skadat eller till o med dö. Sen är jag också orolig för små saker som att den lille hinner börja frysa innan h*n får komma till mig under täcket.
En annan sak jag ofta tänker på är hur Medea ska reagera. Men det blir nog bra, det är dumt att oroa sig innan problemet är ett faktum. Hahaha! Japp, det är undertecknat mig!

Det som är lite synd är just att jag inte engagerar mig så mycket som jag egentligen vill! Vi har inte ännu köpt en enda liten grej till bäbisen, och det vet ju ni som har barn hur det nästan är som helig ritual. Jag minns de första kläderna jag köpte till Medea innan hon var född. Det kändes nästan förbjudet på ett märkligt, oskyldigt sätt, som att palla plommon från grannens trädgård! =)

Annars är bäbisen lika vild som vanligt, inget övrigt att rapportera. Kanske att jag tycker magen sjunkit något de sista dagarna? Känns betydligt behagligare nu iallafall. Lite väl tidigt, förmodligen inbillning. Men ska bli intressant om barnmorskan ser något när jag ska dit nästa gång den 12/1.

Natti natti

4 kommentarer:

  1. Inte oroar du väl dig? Det kommer att gå bra - till och med strålande. Och ungen kommer att visa sig vara fantastisk! Både frisk och underbart fin. Så det så. :o)

    Ha en skön fortsättning på julen!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Så är det med andra barnet, och vem vet ni kanske inte behöver köpa så mycket heller - det kan ju bli en som vill ha rosa!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Tänk att precis så kände jag det med Eddie! Typiskt andra barnet! Det kommer gå fint ska du se! Tänk istället på vilken tur andra barnet har som får en storasyster att se upp till och lära sig av. Eddie älskar syrran! Det är viktigare än alla saker och mystiden därinne i magen.

    SvaraRadera
  4. Jenny:
    Öh... nu vet jag ju inte om jag är så tvärsäker på att jag vill att lillen/lillan ska lära sig alltför mycket av storasyster... Haha!
    Tack för era omtankar allihopa! Visst kommer det bli bra! =)

    SvaraRadera