lördag 28 april 2012

Öppnis

I går åkte jag och brudarna till Fagersta och besökte Öppnis på Lindgården. Alltid lika trevligt och mysigt, Medea och Astrea försvann iväg ganska snabbt och lekte med allt från bilarna till dockorna. Pysslade lite med "pluttar" hann de också med.
Det var väl främst för att träffa lilla Hanna och mamma Saskia som vi åkte dit, och det var superlängesen vi sågs, så det var roligt. :) Det var kul att få se Annas lilla underverk Filippa i verkligheten också. Hon hade hunnit bli 5 veckor redan och var ju helt bedårande söt....

Tog en bild på lilla Lo...

I förrgår var Astrea till tandis för första gången med pappa T. Hon hade inte varit på humör att visa tänderna, men tandläkaren var visst väldigt bra med barn, så tillslut gick hon med på att visa upp dem. :) Sittandes i Tommys knä. Och tandis tyckte hon hade jättefina tänder, eller som A själv säger att hon sa, söta tänder. Men att det syntes att hon hade napp och det nu var dags att sluta med den. :( Stackars lilla Astrea, hur ska DET gå..... Hon som älskar sina nappar! Vi får starta igång sluta-med-napp-projektet till sommaren.

Medan A och T var där så tog jag och Medea ut och rastade vårt andra fartvidunder ;) och styrde kosan mot Låjsse. Hon hade fått tillökning, ett litet stoföl såg morgonens ljus första gången igår.



Fölets mamma heter Medea :) och det är faktiskt henne som min Medea har fått sitt namn efter. <3

Nu sitter jag och Astrea i soffan och myser.. Medea har just vaknat hör jag och snart ska vi äta frukost. Sen blir det ett besök hos min kära Kosin, lite trädgårdsarbete och en och en annan tvätt kan jag tro. :)

Trevlig helg på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar