tisdag 17 april 2012

Lyx

Barnen är på dagis, nöjda och glada efter mysig och trevlig morgon trots att båda vaknade kl 5:00. Lilla Lo har precis tystnat där hon ligger i vagnen här bredvid, hon har länge pratat med sin snuttefilt och sina händer... Hon börjar nu igen, har visst inte bestämt sig helt för att somna än. Ljuden hon åstadkommer låter som en gammal stor ladugårdsdörr som knarrar i gångjärnen! :) Nu är det tyst igen. Älskade lilla Lo!

Har för en stund sen druckit upp min micrade halvkopp kaffe och nyss ätit upp ett par tre Toffifee-ar... Gillar dem inte speciellt mycket, därför är de kvar sen jul. Men är man godissugen så är till och med Toffifee försvinnande gott!

Annars här hemma är det ett evigt torkande av smånäsor, hostande och pillertrillande (det sista bara vi vuxna off course...) Förkylda har vi varit sen vi kom hem från USA, men nu är det på väg att ge sig tror jag. Hostan är ju envis som sig bör, men snoret är klart och rinnande, vilket är ett gott tecken på att detta är sista skriket för den här förkylningsomgången.

När jag i morse lämnade barnen på dagis glömde jag vinterkläderna hemma. Så när jag kom hem med bilen körde jag in den i garaget och la Losan i vagnen, tog hunden i kopplet och overallerna under armen och gick till dagis. Superhärligt var det trots att det kom både snö och regn från himlen. Älsa intog sin karaktäristiska position bredvid vagnen med kopplet i munnen och svansen i en uppåtböjd stolt hållning och travade glatt på. Så går hon alltid när vi har vagnen med, jag tror att hon ser det som ett jobb att promenera med oss och se till så att bäbisen klarar sig helskinnad hem igen. :)

I kväll är det simskolan igen. Får se hur vi gör med det, vill ju inte gärna att simhallens kalla vatten ska göra hostan värre för tjejerna. Men samtidigt så.... äsch, jag frågar dem i eftermiddag om de vill dit. Har jag tur så vill de hellre vara hemma! ;)

Nu ska jag passa på att städa det lilla rummet mellan hall och kök. Har en viss förmåga att bli belamrat med grejer där. Mest pappersskräp i pappkassar som ska vidare till pappersinsamlingen.

Ha en underbar dag idag! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar