söndag 6 juni 2010

Pip & gnällkarameller

har jag haft hela dagen idag. Jag - en hårsmån från att bryta ihop, och alla mina impulser skrek:

F L Y Y Y !!!!!

Men jag stannade kvar, sa nog en del saker som inte var helt pedagogiskt igenomtänkta....

Jag undrar, andra familjer med barn i liknande ålder för att kunna jämföras med oss, genomgår de lika duster som oss dagligen? Meddis, 3,5 år: uhuuu uhuuu uhuuu.... mest hela tiden.
Astrea, snart 1 år o tre månader: UUÄÄÄÄÄÄÄÄ!!! så fort man försvinner ut ur hennes synfält, eller nä jag menar så fort man inte har kroppskontakt med henne.
Jag har märkt att hon oftast brukar ge sig efter ett tag om jag inte lyfter upp henne, men det är så psykiskt påfrestande. Får ont i magen av stress när hon hela tiden skriker när jag ska göra något annat än att gå med henne/hålla henne/göra nåt med henne. Jag har ju liksom två barn!

Suck! Men jag överlevde dagen utan större katastrof - trots min mystiska migrän (utan huvudvärk. Nu ska jag bara ladda batterierna till i morgon.

3 kommentarer:

  1. japp dagligen har jag flyyy tankar!! blir sååå trött å tom i huvudet av gnäll tjat bråk skrik mm mm.
    stackars Hanna blir iaf en självständig tjej(kan ju va bra iofs) så lite uppmärksamhet som hon får.../Saskia

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar Saskia! =)
    Känns bra att veta att man inte är ensam, att ens barn inte är onormala, för så kan det kännas!
    Vi får härda ut och försöka tanka energi där det går.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det låter som en vanlig dag hemma hos oss... Ibland vill jag bara dra långt bort. MEN som tur är tankar man energi från de goda och ljusa stunderna som gör att man faktiskt inte drar. Det är ingen dans på rosor med småbarn och den som säger något annat ljuger definitivt! Kram på dig =)

    SvaraRadera