lördag 5 juni 2010

CRONIMET 25 ÅR!!!!

Vad är ingredienserna i en lyckad firmafest?

För oss var detta den perfekta firmafesten och den innehöll:

  • röda mattan
  • champagne o snittar
  • mingel
  • vackra, trevliga, GLADA gäster, 233 stycken....
  • rymlig och fin festlokal
  • vackert dukade bord
  • fritt flödande vin och öl under middagen
  • god mat och dryck
  • trevliga bordsgrannar
  • en som styr upp .... Clabbe af Geierstam
  • Robert Wells
  • Lagaylia Frazier
  • Janne Åström
  • PETER JÖÖÖÖBACK *ler*
  • Maria Wells och tjejerna i Vocaletes
  • Pär Sandberg alias King of the Night Grandmaster P......
  • ett födelsedagsbarn Tommy Eriksson 55 år (Ja han blev ORDENTLIGT firad!)
  • mera mingel
  • Komplimanger
  • en PAPPA som håller tal..... ;o)
  • FYRFERKERIER av modell större
  • Clabbes "raveparty i hörnet".....
  • ej tillåtet att betala i baren
  • liveband som börjar spela 01.30

Ja det var ett minne för livet faktiskt! Det enda negativa jag kan komma på är att det inte fanns cider i baren... och det kan jag faktiskt leva med!!

Sen att "halva lokalen" trodde att jag blivit redlöst full efter varmrätten är ju bara en krydda tycker jag! ;o) Nä det var ganska pinsamt faktiskt när jag staplande, klängande på Tommy försökte ta mig ut i friska luften alldeles svimfärdig. Halvvägs framme vid utgången föll jag ihop och det tog ett tag innan jag kunde ta mig upp på benen igen. Ni som någon gång svimmat vet vad jag talar om. Pelle kom och hjälpte Tommy få ut mig, och efter några stopp till, kunde jag äntligen sätta mig ner på en bänk i en busskur (!) Champagne är INTE bra när man har magkatarr!!! Hur kunde jag glömma det?? Nu gör jag det aldrig igen.....

Som tur var hade Janne's Sevim Omeprazol med sig!! Efter två sådana mirakelpiller tog det bara minuter så var jag på G igen - men höll mig till öl för resten av kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar