tisdag 1 juni 2010

Nedläggningshotad

Dåligt med inlägg sista dagarna =(
Noll inspiration! Herregud, jag borde ta med mig datorn in i duschen, där tankar och funderingar flödar fritt! Nedläggningshotad är min kära blogg, så känns det iallafall nu.

Kanske ska ha en ren bildblogg, så kan man ju skriva nåt ändå när andan faller på. Men just nu











Så här tomt är det i mitt huvud.
Konstigt alltså.... hur det bara kan försvinna, det överfulla skrotupplaget av tankeinehåll, "röster" =) och analyser.

Var förresten till bvc med Medea i dag för att kolla upp hennes alltför ofta röda, svidande och kliande humlebo. Christer var suverän idag tycker jag, han tittade och konstaterade att det inte såg bra ut, förstod att hon hade obehag. Jag lade fram min teori om att dagispersonalen inte hinner torka barnen ordentligt efter de kissat, och han trodde samma sak. Han pratade oavbrutet i 20 minuter och förklarade ingående hur - varför - och när, och jag tyckte jag fick bra svar på mina funderingar. Framförallt, så fick jag hopp om att Meddisen skulle bli bättre!
Hon hade återkommande svampinfektion, och fick utskrivet ett svampdödande puder att pudra på dagligen som förebyggande, och dactakort salva att smörja när det blev aggresivt rött och inflammerat. Som det har varit nu av och an sen hösten.

Sen ringde Kristina bvcsköterskan, och ville att vi åkte in och tog ett blodsockerprov på Medea , även fast hon verkar frisk och pigg, för att kolla så blodsockerhalten är ok och kunna utesluta att hennes svampinfektioner beror på förhöjt blodsocker. Så det ska vi göra imorgon bitti. Sen mot Eskilstuna och shoppa det sista till den stora festen på fredag medans T pluggar! =)

1 kommentar:

  1. Du ser, du hade ju nåt att skriva om egentligen! Lägg inte ner coz!

    SvaraRadera