söndag 31 maj 2009

Mors dag

I går tänkte jag det sista jag tänkte innan jag somnade: "Ååå i morgon, då ska jag sova ut på morgonen" Frukost på sängen kunde jag skippa, sålänge jag fick ligga och dra mig med Astrea medans T och Meddis stökade runt i övriga huset. Tänkte jag. Men det blir ju sällan som man tänkt sig. =) Astrea vaknade halv 5 och jag gick upp och bytte på henne och ammade framför tv:n. Hon somnade om ganska snart så jag tog med henne och tassade in till den väntande sängen igen. Kl 6 vaknade Meddis. Hon kom in till oss och jag lyfte upp henne i sängen med oss. Hon ville ha frukost. Astrea vaknade till. Men jag tänkte att hon lätt somnar om igen om jag lägger mig intill henne igen. Meddis kvittrade och var glad, tjatade om hur gott det skulle bli med frukost. Klockan halv sju förstod jag att jag inte skulle få nån sovmorgon. T verkade knappt medveten att Medea ville gå upp, så jag tog med mig ungarna och började plocka fram frukost.
Blommor då? Nix. Men han berättade att han tänkt köpa igår kväll, men tänkte att då är de ju inte som finast när jag får dem. Dagen var ju inte slut än, lade han till.

Men en jättegod middag fick jag hos svärföräldrarna! Oxrulader goda som satan. Och vad är väl Mors dag egentligen? När man får så starka bevis på uppskattning och kärlek under årets andra 364 dagar. Middag serverad varje kväll, kaffe på morgonen - han till och med värmer mjölken i mikron för han vet att jag gillar det. Det händer ofta att han ställt fram vatten på soffbordet till mina nattamningar.... listan kan göras lååång. Så vad är Mors dag egentligen? Jag är ju inte ens hans mamma. =) Får vänta till barnen växer upp, då får jag säkert hela rubbet - sovmorgon, blommor och ritade kort! Ser fram emot det!

1 kommentar: