fredag 8 maj 2009

En ganska så trevlig dag

Vaknade i morse vid halvsju-tiden av att Medea stod vid min säng och sken som en sol. Jag lyfte upp henne och la henne på andra sidan om mig, Astrea låg och sov fortfarande vid min andra sida och Tommys säng var tom, han hade åkt till jobbet. Efter en liten stund smög jag och Meddis upp och fixade frukost, och vi var precis klara när Astrea vaknade. Hon var arg som ett bi, hade kissat ner hela pyamasen, så det var inte konstigt hon var sur.
Vi bestämde oss för att gå till Lindgården på öppnis på förmiddagen, och tog en skön rask promenad dit. Medea var på stålande humör, och det smittade av sig på mig också.
Det var trevligt på öppnis, kul och se några kändisar, och kul att se att Medea verkade ha kul. Jofi kom dit med Edvin och det var en glad överaskning. Tur vi inte var hemma när hon ringde, för det ser ut som om det varit inbrott hemma hos oss, grejer överallt!! Mest leksaker, blöjor som Meddis snott till sina dockor och sen spritt ut överallt, kläder som en gång legat i vikta högar, papper, halvätna messmörsmackor, vattenglas...... allt möjligt!

T kom hem vid halv fem idag, tidigt. Kändes skönt, inte minst för att få avlastning med barnen. För hur gulliga och goa de än är, så är det ännu ganska energikrävande att vara själv med dem en hel dag. Har inte riktigt kommit in i det än, men det är på rätt väg! Och som jag skrivit tidigare, så är Medea värd alla guldstjärnor i världen för hur hon är när vi är själva, hon, jag och Astrea! <3

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa att det funkar bra! Och visst glömmer man allt jobb såna där dagar och så fort dom ler=) Såna dagar och stunder glömmer ju hur mycket jag sliter..är värt allt jobb!!
    Hoppas koliken har gett med sig....här har den lugnat sig såmycket att jag har tagit bort dropparna=)
    Kramar från Piossi

    SvaraRadera
  2. Piossi!
    Skönt att Alexander är så bra i magen nu!
    Astrea går fortfarande på droppar, Sempers magdroppar + minifom, vågar inte sluta med dem än. Varför ändra på ett vinnande koncept? =)
    Fast hon reagerar ändå på "dåliga" saker jag stoppar i mig, som majs t ex. (Märkte jag igår)
    KRAM!

    SvaraRadera