fredag 29 maj 2009

En bländande uppenbarelse =)

Så här fin (taget med mobilen så dålig kvalite på bilden) blir man efter man fått en skön behandling hos flickorna i Smedjebacken!
Jag kan inte få nog av att klappa, smeka, lukta och berömma henne för hennes skönhet! Hon är numera FLUFFIG, MJUK, VIT och SVART, och jag blev nästan chockad när jag hämtade henne därifrån i onsdags. Är det SÅ hon ska se ut vår Pälsmössa? =)
I dag har jag och töserna varit i lekparken i Vilhelminaparken och lekt. Astrea sov mest hela tiden, även om hon var vaken några minuter och fick komma upp och få lite solsken på sig. Meddisen gungade... och gungade... och gungade... och gungade... och gungade...
Och efter att hon åkte två gånger i rutchkanan så gungade hon minst lika länge till. Den dagen hon lär sig ta fart själv ser jag verkligen fram emot!
Det är inte det lättaste att göra Medea till viljes längre. Hon har väldigt bestämda åsikter om det mesta, så också när "vi" gungar.
-Mamma stå där!
Jag ställer mig där.
-Mamma stå DÄR!!
Jag flyttar mig någon decimeter.
-NEJ!!! Vill ha!
Jag undrar för mig själv vad hon vill ha, men inser att det är nåt hon säger för att hon vet att hon inte kan få det hon vill ha eftersom jag inte vet vad det är. Med andra ord får hon en anledning till att bli arg, och en sån chans missar hon väldigt sällan.
-Högre fart!
Jag puttar på för brinnande livet.
-NEJ!!! På KNOPPEN mamma!
Knoppen... det låter som något helt annat, iallafall om man ser vart hon pekar när hon säger "knoppen".
Det är själva bygel som sitter mitt på gungan. Det är "knoppen". =)
I dag gungade hon en liten stund i gungan för stora barn! *stolt* Bildäcket. Bäbisgungorna var upptagna efter att hon lekt en mikrostund i stugan. Ve och fasa! Men det som hade kunnat sluta i tragedi, blev riktigt bra i och med att jag vågade låta henne prova "vuxengungan". Hon var så duktig och höll i hela tiden!
I kväll hade jag blodtryck på 700/3000 skulle jag tro. Astrea var inte rolig, hon skulle snutta hela tiden på min stackars tutte, och det samma sak varje kväll. Så drygt. Nappen duger inte. Somnar hon och man försöker lägga henne i sängen så vaknar hon 9 gånger av 10 och sen är det bara att börja om igen med att låta henne amma. Tillslut fick jag nog när inte ens amning hjälpte längre, så jag lade henne i sängen, stack in nappen i munnen och stoppade om henne med täcket. Det blev tyst. Tänk så lätt det kan vara ibland, bara man trycker på rätt knapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar