tisdag 10 november 2009

Sluta amma är nog bland det svåraste som finns! Jag har ju trappat ner för hon äter ju barnmat hyfsat bra nu. Men vill ju ändå amma helst efter varje måltid. Och det är ju så svårt att låta bli. Hon visar med hela registret hur mycket och gärna hon vill ha tutten, viftar med armarna och nickar med huvudet i en våldsam takt samtidigt som hon smackar med munnen och låter ungefär som "hä hä hä hä hä hä!" Blicken är ivrig och förväntansfull, hur kan man neka henne? Ibland lyckas jag ju avleda henne med hjälp av Medea, katten, bad eller att gå ut. Men kvällstid är det kört! Hon vill amma i sängen innan hon somnar till varje pris. Och nu funkar det ju, men det är bara 1,5 månad kvar tills bröllopet och den natten finns jag inte där och kan amma henne till sömns. Så jag måste vänja henne av med det så det går så bra som möjligt den kvällen/natten. Huuga. :(

Dagens ros går till den snälla bibliotekarien som rev sönder min räkning på 1100 kr, som jag fick för att jag inte lämnat in böckerna i tid. Lånade dem i augusti... och lämnade alltså in dem i dag med svansen mellan benen.

Medea var hos doktorn idag på bvc för sina utslag på sidan av överkroppen. Hon hade längtat hela dagen, och frågade om och om igen när vi skulle till doktorn. Detta var hennes första doktorbesök sen hon bröt armen vid 15 månaders ålder, men hon har ju läst "Emma går till doktorn" i några månader nu (biblioteksbok ;-))så själv tycke hon att hon var väl förberedd. Men när vi väl kom dit så blev hon lite ängslig och orolig medans vi satt i väntrummet och läste, hon frågade hela tiden var farbrorn var. Farbrorn (doktorn) satt lite längre bort och vi fick först komma in till vår bvc-sköterska Kristina. Medea frågade Kristina om hon var doktorn, och när hon inte var det så blev hon jättebesviken. :) Hon ville ju träffa doktorn! Och det fick hon göra, och vi fick kortisonsalva utskiven som skulle ta kål på alla prickar. Meddis var jätteduktig!! Tycker det var skönt med ett snällt läkarbesök så här "första" gången, då har hon ju inte en hemsk upplevelse med sig när det är dags för nästa besök. För det blir det ju garanterat, förr eller senare.

Undrar hur det blir med vaccinet för barn under 3 år...? Det är ännu inte tillåtet här, men om och när det blir det så ska vi låta vaccinera Medea. Även om jag tror hon hade en släng influensa häromsistens, men vi är ju inte säkra.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar