tisdag 17 november 2009

Jullängtan

Jultidningarna kommer en efter en med sina vackra, inspirerande bilder och mumsiga recept... Och jag blir lika ivrig varje gång, "det måste jag göra och det och det och DET!" Tillslut blir det så mycket så jag glömt det första jag tänkte på. Lika bra och inse att man varken kan eller hinner göra allt som verkar så bra. Baka vörtbröd ska jag iallafall göra själv! Och knäck såklart. Och pepparkakor med Medea. Och lussekatter - självklart! Eget julgodis måste jag göra i år, kanske kan göra några av sorterna till bröllopet också? Finns massa munvattensdrypande recept i Amelia Jul, och i en reklamtidning hittade jag något som kallas marängfudge. Måste jag prova göra. Julstädning, måste tvätta fönstrerna innan det blir för kallt, för de är alldeles skitiga efter att de varit här och satt upp nya balkonger. Julgardiner i köket får räcka. Jag lääängtar...... Finns det nåt bättre än julen när man har barn? Nää jag tror inte det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar