onsdag 8 februari 2012

Regnmolnsperiod nr två

I dag har Medea och Astrea varit på gympa i Morgårdshammar, och de tyckte det var såå roligt! Gympaledarna Annelie Berg och Helena Berg var riktigt bra, ordning och reda på torpet trots många busiga barn! :) Jag blev imponerad. Lo var med och blev såklart hungrig mitt i, men som tur är så är maten aldrig långt borta - sålänge hon är med mig. :)

De började gumpapasset med lite samling och alla fick säga sina namn. Medea presenterade sig ganska försiktigt medans oblyga Astrea högt och tydligt sa sitt namn. Gullungar!
Sen var det dags för lite springlekar och efter halva tiden byggdes det hinderbana.
Trötta och glada barn i bilen hem! Trött mamma med för den delen. ;)

Lo har haft en jobbig vecka på eftermiddagarna, och så även vi. Hon har stundtals varit otröstlig och hennes dolda röstresurser gav sig väl tillkänna! Jag har en bok hemma om det första årets utveckling och där står det att vecka 11-12 är ett stort utvecklingssprång. Det ska storma rejält och allt vad som står stämmer in på våran lilla Lo. Förutom en sak, hon är bara 10 veckor. Fast förra regnmolnsperioden kom också en vecka tidigare för Lo. A-barn. Tidig redan nu. ;)
I dag har det varit den bästa dagen på hela veckan, hoppas det är på väg att vända nu. För man blir helt slut av flera timmars bärande och tröstande. Slut i huvudet. Slut fysiskt. Beundrar de som har barn med kolik, hur klarar de det??

Nu ligger hon här bredvid mig i soffan och sover... Rycker till och fladdrar med sina små armar när Tommy hostar, lugnar sig så fort man lägger handen mjukt på hennes mage.... <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar