onsdag 28 juli 2010

RAGE

Alltså igår kväll...... Astris jättetrött redan vi 18 så halvsju gick T och lade sig med henne. Hon somnade på 10 minuter, och sov till halv nio. Vaknade trött och ledsen, men det gick inte att få henne att somna om. Hon blev arg - jag förstod att det var nåt hon ville men visste inte vad.
Hon blev hysterisk och jag tog upp henne tillslut. Bytte blöja, satte oss i soffan och hon fick en smörgås och vatten = nöjd.

Men så plötsligt blev hon arg igen, och jag gick och lade mig med henne och då blev hon helt vansinnig. Hon skrek som besatt, kastade sig hit och dit, slog och fäktade och sparkade med armar och ben, eller så låg hon stilla och skrek.
Jag lät henne vara och låg bara stilla bredvid henne och tänkte lugna tankar. I typ en timme.

Jag tänkte att håller hon på såhär till klockan 23 så åker jag in med henne till akuten. Tänk om hon hade jätteont någonstans?

Plötsligt lugnade hon sig och ville ha dricka och hon drack, sen stoppad hon i nappen själv och lade sig tätt intill mig. Nu fick jag stryka henne på huvudet igen och vi låg så ganska länge. Men hon var vaken och pratade lite, trots att hon borde varit jättetrött. T kom in och lade sig och tillslut så somnade hon. Då vaknade Medea.....

Alltså, det är tur man är två, nätter som denna. Annars hade man nog brutit ihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar