fredag 16 mars 2012

Ve och fasa!

Jag vet att jag ofta tjatar om mitt dåliga samvete för barnen. I synnerhet barnen, men även när jag jobbar så har jag dåligt samvete för att jag inte räcker till där heller. Nu är det självklart inte jobbet jag har i huvudet, utan barnen och familjen. Varför kan man inte bara njuta av att man har en fin familj med underbara barn? Nej då, det ska analyseras, självkritiseras, och det dåliga samvetet kommer krypande var man än befinner sig. Tänk att det hittade ända hit till Florida! :) Just nu är det lite jobbigt för att Lo inte har ett babygym att ligga under. Alltså, jag går och bär på den stackars bäbisen dagarna i ända. Och det händer att hon ligger i soffan själv när man sitter där bredvid, men nu går det inte att lämna henne så eftersom hon ju kan rulla ner. Och ja, hon kan ligga på en filt på golvet, men det är ju verkligen inte kul utan något att pilla på och undersöka, som hänger och dinglar ovanför henne. Jag har hittat ett jättefint babygym på Walmart's hemsida, men när jag åkte dit och skulle köpa det så fanns det inte där. Och nu har jag dåligt samvete för att jag inte köpte nåt annat av de som fanns där åt henne.....
T tycker det är onödigt att köpa ett nu, eftersom vi har ett hemma. Men jag känner att jag inte kan slappna av innan hon har det där babygymmet, att hon har MÖJLIGHET att leka i det. Nä, idag ska jag åka till ett annat Walmart och se om det där som jag vill ha finns där. Ve och fasa, ungen riskerar ju att bli helt outvecklad!! ;)

I förrgår var vi på Naples Zoo, och det var ju roligt. Och varmt.... Stackars lilla Astrea blev helt slut och sjöblöt av svett i håret. Men jag tror de tyckte det var roligt iallafall, speciellt Medea som inte ens ville åka därifrån.

Nu ser jag två fötter sticka upp ur vagnen, Lo har vaknat. Nu ska vi göra oss färdiga för lite bad i poolen.

Kram

1 kommentar: